Datum objave: 22. siječnja 2025.
Kategorija: Projekti | Vijesti

Školski projekt – ŠAPICA

Naš školski projekt „Šapica“ trajao je od 21.rujna do 15. prosinca 2024. godine. U projektu su sudjelovali učenici razredne nastave sa svojim učiteljicama i roditeljima. Projekt je osmišljen kako bi učenici provodili što više vremena s roditeljima u društvu svoga plišanca.

Cilj ovog projekta je zadovoljiti dječje interese za plišancem Šapicom (vidra) te im omogućiti  da steknu znanja i predodžbe o njemu. Djeca tako razvijaju svoje govorne sposobnosti, uče se lijepo, opušteno, samostalno izražavati i prepričavati događaje. Kroz projekt i druženje sa plišancem Šapicom, učenici emocionalno sazrijevaju. Prepričavajući događaje s plišancem razvijaju komunikaciju na materinskom jeziku i usvajaju digitalne, socijalne i građanske kompetencije.

Svako dijete nosi plišanca u svoju obitelj i s njim provodi tjedan dana u različitim aktivnostima. Fotografijama obilježi važnije trenutke u navedenom tjednu. U školi, na satu razrednika, prezentira razrednom odjelu najzanimljivije detalje iz njihovog zajedničkog druženja.

Djeca radom na projektu promatraju, pitaju, istražuju i poduzimaju određene aktivnosti vezane s temom projekta.
Samostalno razmišljaju i zaključuju, šire svoja znanja aktivirajući pritom svoje mogućnosti i razvijajući mnoge sposobnosti i odgovornosti.

Različite aktivnosti u društvu plišanca Šapice utjecale su i na dječji razvoj percepcije, prije svega vizualne i taktilne – promatranjem, opipavanjem, promatranjem fotografija, i sl.

Školski projekt je timsko provođenje određenih aktivnosti u svrhu postizanja zadanih ciljeva u kraćem ili dužem vremenskom razdoblju. Svrha mu je međusobna povezanost i suradnja, širenje primjera dobre prakse, doprinos rezultata projekta profesionalnom ugledu škole. Formula kvalitetnog školskog projekta je dobro osmišljena projektna tema, odabrano vremensko razdoblje, timski rad i jasno definirani projektni zadatci i aktivnosti.

Školski se projekt provodi u sljedećim etapama: planiranje, provedba, evaluacija i diseminacija.

Učenici rado sudjeluju u projektnim aktivnosti koje im pomažu u lakšem učenju nastavnih sadržaja različitih nastavnih predmeta.

Prva etapa školskog projekta bila je pravilno planiranje aktivnosti i uvrštavanje u školski kurikulum. Projekt je javno predstavljen početkom rujna na roditeljskom sastanku, kada su roditelji potpisali suglasnosti za sudjelovanje svoje djece. Učiteljica je u aplikaciji WhatsApp napravila zajedničku grupu Šapica, napisala pravila ponašanja i dala roditeljima jasne upute. Učenici su sami trebali osmišljavati aktivnosti i tako razvijati maštu i kreativnost. Roditelji su trebali najzanimljivije aktivnosti fotografirati, po želji zajedno sa djecom napraviti kućni video i sve to poslati u grupu nakon tjedan dana.

Na satu razrednika učenici su istraživali i saznavali sve o vidri. Iznosili su svoje dojmove i doživljaje sa svojim kućnim plišancima te odabranom plišancu zajedničkim glasovanjem nadjenuli ime Šapica.

Dogovorili su pravila ponašanja i aktivnosti projekta. Samostalno su planirali i organizirali aktivnosti. Neki učenici su radili u timu jer su braća i sestre pa su aktivnosti radili zajedno. Nakon tjedan dana Šapica je putovala iz jedne obitelji u drugu. Putovala je ona u obližnje gradove Imotski, Makarsku i Split, čak  i u susjednu državu Bosnu i Hercegovinu. Obilazila je mnoge trgovine i shopping centre, malo u kino i kazalište svratila, i u Mc Donaldsu se hranila, lovila je ribice i u kadi se kupala, ljuljala se u parkovima, kavu u caffe baru pila i nogometne utakmice gledala, vozala se traktorom, biciklom i bagerom, domaću zadaću s učenicima pisala, molila Boga i s njima spavala…Šapica se „ludo“ zabavljala u društvu svojih malih prijatelja.

Svakoga ponedjeljka, na satu razrednika, učenici su prezentirali svoje aktivnosti, prikazivali video uratke koje su izradili, javno pričali i prepričavali najsmješnije događaje. Tako su promicali stvaralaštvo, razvijali maštu i kreativnost, stjecali digitalne kompetencije, jačali osjećaj vlastite vrijednosti.

Svi učenici popunili su evaluacijski listić bojenjem plišanca i gotovo svi dali odličnu ocjenu projektu.

Diseminacija projekta prikazana je na Aktivu razredne nastave, objavljena u roditeljskoj WhatsApp grupi i na stranicama škole.

Ovim putem zahvaljujemo i roditeljima na sudjelovanju u školskom projektu!

Šapica je potaknula i razvila dječju maštu i kreativnost u zajedničkom druženju.

Fotogaleriju učenika možete pogledati na sljedećoj poveznici.

Pročitajte još

BOOKMARKS (Straničnici)

BOOKMARKS (Straničnici)

Projekt razmjene straničnika je osmislila Međunarodna udruga školskih knjižničara (The International Association of School Librarianship –IASL) s ciljem povezivanja škola iz različitih dijelova svijeta. Razmjena straničnika sa školama u svijetu je prigoda za...

Obavijest za učenike i roditelje

Obavijest za učenike i roditelje

Sukladno Protokolu o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanovama, od 7. siječnja 2025. godine započinjemo s provođenjem određenih mjera u našoj školi. Ulazna vrata Škole bit će zaključana tijekom cijelog radnog vremena. U svrhu ulaska učenika u školske zgrade,...

Skip to content