Naš školski projekt „Šapica“ trajao je od 21.rujna do 15. prosinca 2024. godine. U projektu su sudjelovali učenici razredne nastave sa svojim učiteljicama i roditeljima. Projekt je osmišljen kako bi učenici provodili što više vremena s roditeljima u društvu svoga plišanca.
Cilj ovog projekta je zadovoljiti dječje interese za plišancem Šapicom (vidra) te im omogućiti da steknu znanja i predodžbe o njemu. Djeca tako razvijaju svoje govorne sposobnosti, uče se lijepo, opušteno, samostalno izražavati i prepričavati događaje. Kroz projekt i druženje sa plišancem Šapicom, učenici emocionalno sazrijevaju. Prepričavajući događaje s plišancem razvijaju komunikaciju na materinskom jeziku i usvajaju digitalne, socijalne i građanske kompetencije.
Svako dijete nosi plišanca u svoju obitelj i s njim provodi tjedan dana u različitim aktivnostima. Fotografijama obilježi važnije trenutke u navedenom tjednu. U školi, na satu razrednika, prezentira razrednom odjelu najzanimljivije detalje iz njihovog zajedničkog druženja.
Djeca radom na projektu promatraju, pitaju, istražuju i poduzimaju određene aktivnosti vezane s temom projekta.
Samostalno razmišljaju i zaključuju, šire svoja znanja aktivirajući pritom svoje mogućnosti i razvijajući mnoge sposobnosti i odgovornosti.
Različite aktivnosti u društvu plišanca Šapice utjecale su i na dječji razvoj percepcije, prije svega vizualne i taktilne – promatranjem, opipavanjem, promatranjem fotografija, i sl.
Školski projekt je timsko provođenje određenih aktivnosti u svrhu postizanja zadanih ciljeva u kraćem ili dužem vremenskom razdoblju. Svrha mu je međusobna povezanost i suradnja, širenje primjera dobre prakse, doprinos rezultata projekta profesionalnom ugledu škole. Formula kvalitetnog školskog projekta je dobro osmišljena projektna tema, odabrano vremensko razdoblje, timski rad i jasno definirani projektni zadatci i aktivnosti.
Školski se projekt provodi u sljedećim etapama: planiranje, provedba, evaluacija i diseminacija.
Učenici rado sudjeluju u projektnim aktivnosti koje im pomažu u lakšem učenju nastavnih sadržaja različitih nastavnih predmeta.
Prva etapa školskog projekta bila je pravilno planiranje aktivnosti i uvrštavanje u školski kurikulum. Projekt je javno predstavljen početkom rujna na roditeljskom sastanku, kada su roditelji potpisali suglasnosti za sudjelovanje svoje djece. Učiteljica je u aplikaciji WhatsApp napravila zajedničku grupu Šapica, napisala pravila ponašanja i dala roditeljima jasne upute. Učenici su sami trebali osmišljavati aktivnosti i tako razvijati maštu i kreativnost. Roditelji su trebali najzanimljivije aktivnosti fotografirati, po želji zajedno sa djecom napraviti kućni video i sve to poslati u grupu nakon tjedan dana.
Na satu razrednika učenici su istraživali i saznavali sve o vidri. Iznosili su svoje dojmove i doživljaje sa svojim kućnim plišancima te odabranom plišancu zajedničkim glasovanjem nadjenuli ime Šapica.
Dogovorili su pravila ponašanja i aktivnosti projekta. Samostalno su planirali i organizirali aktivnosti. Neki učenici su radili u timu jer su braća i sestre pa su aktivnosti radili zajedno. Nakon tjedan dana Šapica je putovala iz jedne obitelji u drugu. Putovala je ona u obližnje gradove Imotski, Makarsku i Split, čak i u susjednu državu Bosnu i Hercegovinu. Obilazila je mnoge trgovine i shopping centre, malo u kino i kazalište svratila, i u Mc Donaldsu se hranila, lovila je ribice i u kadi se kupala, ljuljala se u parkovima, kavu u caffe baru pila i nogometne utakmice gledala, vozala se traktorom, biciklom i bagerom, domaću zadaću s učenicima pisala, molila Boga i s njima spavala…Šapica se „ludo“ zabavljala u društvu svojih malih prijatelja.
Svakoga ponedjeljka, na satu razrednika, učenici su prezentirali svoje aktivnosti, prikazivali video uratke koje su izradili, javno pričali i prepričavali najsmješnije događaje. Tako su promicali stvaralaštvo, razvijali maštu i kreativnost, stjecali digitalne kompetencije, jačali osjećaj vlastite vrijednosti.
Svi učenici popunili su evaluacijski listić bojenjem plišanca i gotovo svi dali odličnu ocjenu projektu.
Diseminacija projekta prikazana je na Aktivu razredne nastave, objavljena u roditeljskoj WhatsApp grupi i na stranicama škole.
Ovim putem zahvaljujemo i roditeljima na sudjelovanju u školskom projektu!
Šapica je potaknula i razvila dječju maštu i kreativnost u zajedničkom druženju.
Fotogaleriju učenika možete pogledati na sljedećoj poveznici.