« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
U projektu Dani jabuka - dani zdrave hrane, tijekom listopada, sudjelovali su učenici 1., 2. i 3. razreda sa svojim učiteljicama.
Cilj projekta je bio educirati učenike o važnosti konzumiranja voća, posebno jabuka, usvajanje zdravih prehrambenih navika te podizanje razine svijesti o odgovornosti u očuvanju zdravlja.
Projekt se sastojao u istraživanju različitih načina korištenja jabuke u prehrani, prikupljanju tradicionalnih recepata s jabukama, izradi nastavnih materijala i zadataka vezanih za jabuke. Kroz razne materijale integrirali su temu jabuke u nastavu i korelaciju u svim predmetima. Učili su o tome kako je važno svakodnevno jesti voće, osobito jabuke, čiji se dan obilježava svake godine 20. listopada.
Učenici su kroz različite aktivnosti saznavali o zdravoj prehrani i tradicijskom obilježju jabuke kao zdrave hrane.
Naučili su kako razlikovati jabuke prema boji, veličini, okusu i sorti.
Nakon PowerPoint prezentacije o jabuci kao kraljici voća, učenici su sudjelovali u sljedećim aktivnostima:
- istražili vrste jabuka i zapisali sve zanimljivosti,
- prikupili i zapisali kulinarske recepte s jabukama svojih majka ili baka,
- zapisali mudroslovice o jabuci,
- napisali pjesmu jabuci,
- rješavali matematičke zadatke u kraljici voća
- kontrastom toplih i hladnih boja bojili jabuke, izradili košaricu za jabuku,
- napravili savijaču i kompot od jabuka, zatim ih degustirali,
- plesali u paru s jabukom na čelu uz pjesmu Jabuko, jabučice ,
- sudjelovali u radionici Zdravi tanjur (izrađivali životinjske oblike od jabuke) koju su integrirali u manifestaciju Dani kruha i zahvalnosti za plodove zemlje u našoj školi,
- izradili straničnike i poslali ih projektnim partnerima,
- izradili kutak u učionici i predstavili svoje radove,
- ispunili evaluacijski listić.
Jabuku su upoznali kao motiv u pjesmi, slikarstvu, glazbi, prehrani,…Gotovo svi učenici su bili vrlo zadovoljni projektnim aktivnostima, posebno onim praktičnim. Na kraju svega su izrazili želju za što skorijim sudjelovanjem u budućim sličnim aktivnostima.
Sve rezultate rada na projektu objedinili su u zajednički video uradak koji
Stjepko Mamić rođen je, živi i radi u Dubrovniku. Tehnike suvremenog slikarstva usavršavao je na Akademiji du Port-Royal u Parizu, te na Akademiji D'Arte u Firenci. Izvor Stjepkove umjetnosti leži u moru. Čvrsto povezan s morem i prirodom uspijeva uliti „more" na platno i stvoriti jedinstvene slike. U novijim djelima Stjepko istražuje nove materijale i umjetničke ideje, često koristi boje za staklo i keramiku u kombinaciji s akrilom, pigmentima, zlatnim ili srebrnih listićima (nove i stare tehnike) stvarajući zapanjujuća djela.
Slikajući kao Stjepko Mamić učenici su temperama „ulili“ tonove boja na papir, zalijepili maske izrađene kolažom i stvorili jedinstvene slike. Možda i netko od njih krene putovima ovog hrvatskog slikara te izloži svoje slike u galerijama, muzejima i privatnim zbirkama širom svijeta.
Ivan Lacković Croata (1932. - 2004.) slikao je uljem na staklu, tradicionalnom tehnikom hrvatskih naivnih umjetnika sjevernih krajeva.
Najčešće je crtao pejzaže, figuralne kompozicije, cvijeće i mrtvu prirodu. Portreti su vrlo rijetki. Na bijeloj plohi papira osnovno njegovo izražajno sredstvo bila je linija, bogata i razvedena do krajnjih mogućnosti. U pejzažima je crtao prikaze zbivanja iz seoskog života, pričao je o ljudima koji su se slučajno pojavili samo u prolazu, dok sve oko njih ostaje nepromjenjivo. U petoj aktivnosti odlučili smo slikati kao Croata.
Po uzoru na njegove slike u kojima prevladavaju motivi sa zimskim ugođajima sela, učenici su crnim flomasterom i akvarelom naslikali svoje selo zimi. Baš taj dan u Studencima je padao snijeg. Likovno izražavanje ispunili su komentari učenika: „Lijepo je slikati svoje selo zimi dok vani pada snijeg“, „Ovaj samouki umjetnik je odličan“… Gledajući njihove crteže, možete i sami prosuditi koliko je selo Studenci zimi lijepo.
Romero Britto je brazilski umjetnik velikog međunarodnog glasa. Njegove slike imaju jarke boje i dobro definirane linije koje se odnose na vitraž. To čini sliku višeznačnom kroz crtanje, ali i kroz slikanje.
Britto zloupotrebljava geometrijske oblike kako bi ispunio platno i ne koristi dubinske tehnike za svoja djela. Stoga su motivi uvijek u prvom planu.
Druga važna značajka je da su likovi, čak i životinje, uvijek nasmijani. Sam umjetnik opravdava ovaj izbor izjavom da želi prenijeti radost kroz svoja djela.
Inspirirani njegovim umjetničkim djelima učenici su povodom Dana kruha i zahvalnosti za plodove zemlje naslikali kruh i perece. Nastali su zanimljivi likovni radovi. Učenicima se svidjelo slikati po uzoru na Britta.
Naglasili su da se raduju sljedećem umjetniku i novim likovnim ostvarenjima.
Učenici razredne nastave sa svojom učiteljicom Matijom Madunić priključili su se provedbi eTwinning projekta U svijetu likovnih umjetnika 6.
Ovaj projekt ima za cilj upoznati učenike s različitim rukopisima likovnih umjetnika diljem svijeta. Nakon što se upoznaju s kratkim biografskim crticama umjetnika, učenici će svojim dječjim likovnim izražajem pokušati prikazati svoj osobni doživljaj nekih poznatih likovnih djela. Projekt potiče učenike da istraže najveće likovne umjetnike svijeta i svog zavičaja, potičući ih na učenje i stvaranje likovnih djela. Također, razvijat će socijalne i građanske kompetencije, poticati poduzetništvo i inicijativnost, sve u skladu s kurikulumom Likovne kulture i međupredmetnim temama. Kroz ovaj projekt učenici će razvijati kreativnost i naučiti kritički razmišljati. Rezultate svog rada predstavit će se na malim prilagođenim izložbama, kako u ustanovi, tako i u lokalnoj zajednici, koristeći tradicionalne i suvremene tehnologije.
Piet Mondrian nizozemski je slikar i teoretičar. Mondrian je u prvom razdoblju svog rada slikao krajolike. Razvio je vlastiti apstraktni geometrijski stil – neoplastizam.
Na svojim se slikama poigrava najjednostavnijim spajanjem ravnih linija, pravih kutova, primarnih boja, crne, bijele, sive i osnovnih boja. Godine 1946. naslikao je Broadway Boogie-Woogie.
Inspirirani njegovim umjetničkim djelima učenici su povodom Dana kravate oslikali kravatu i nosili je taj dan u školi. Nastale su zanimljive kreacije. Učenicima se svidjelo slikati po uzoru na Mondriana, pogotovo kada su saznali da se Mondrianova dostignuća ogledaju u arhitekturi, tisku, unutarnjem uređenju, dizajnu namještaja, modi, predmetima itd.
Naglasili su da se raduju sljedećem umjetniku i novim likovnim ostvarenjima.