« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
"Jedna jabuka na dan, tjera doktora iz kuće van!"
Svjetski dan jabuka obilježava se 20. listopada. Projekt služi za upoznavanje učenika s utjecajem jabuke na naše zdravlje, koristima od jabuke, vrstama, načinom konzumiranja i proizvoda od jabuke. Cilj je organiziranjem raznih predmetnih i međupredmetnih aktivnosti obilježiti Svjetski dan jabuke.
I ove školske godine učenici razredne nastave obilježili su ga kroz razne aktivnosti.
Dan jabuka 2022. obilježavali smo od 17. -21. listopada tri nastavna dana kroz različite aktivnosti.
Druženje smo započeli na Satu razrednika gledajući Ppt prezentaciju o jabuci kao kraljici voća. Upoznali smo različite vrste jabuka, kušali ih i napravili smoothie i voćnu salatu kojoj smo dodali još bananu i mandarinu te zasladili medom. Učenici su uživali guliti, sjeckati, praviti, miješati, piti i jesti voćne slastice.
Sat Hrvatskog jezika posvetili smo igrokazu i brojalici o jabuci. Učenici 3. i 4. razreda okušali su se u pisanju igrokaza o jabuci i crvu, a učenici 1. razreda u govornim vježbama improvizacije igrokaza sa jabukom i crvom na štapiću. Bili su jako uspješni.
Posebno su bile zanimljive jabuke u zadatcima iz Matematike. Na satu Prirode i društva pogledali smo Ppt prezentaciju nastajanja jabuke, tj. od sjemenke do ploda. Učenici su iznosili svoja zapažanja o rastu jabuke jer neki imaju voćnjak i pomažu u radu. Na nastavnom listiću zadatak je bio poredati sličice od sjemenke do ploda i zalijepiti ih pravilno u bilježnicu. Slijedile su Izvannastavne aktivnosti i izrada gusjenice od jabuka u jesenskom ruhu koju su učenici okrunili jer je jabuka ipak kraljica voća. Gusjenicu smo izložili na stolu s ostalim proizvodima za Dane kruha i zahvalnosti za plodove zemlje. Jabuka je bila motiv u Likovnoj kulturi. Izrađivali smo je u 3D kolažu uz pomoć videa. Uz dječji zbor Kikići pjevali smo pjesmu Jabuko, jabučice. Učenicima se pjesma jako svidjela pa su je pjevušili na svim aktivnostima. Obećali su je pjevati kod kuće svojim ukućanima.
Najzanimljivije aktivnosti bile su na satu Tjelesne i zdravstvene kulture. Učenici su prenosili jabuku u jušnim žlicama iz jednog obruča u drugi, hodajući ubrzano po gusjenici odručenih ruku noseći jabuke u rukama. Zatim su se natjecali tko će prije zagristi zubićima i podignuti jabuku s klupe. Bilo je smiješno slušati njihove izjave da nemaju još sve trajne zube i da im je nezgodno.
Nakon svih aktivnosti učenici su pismeno ispunili evaluacijski listić i gotovo svi su bili prezadovoljni projektnim aktivnostima i poželjeli ga ponoviti sljedeće godine.
Videokonferenciju s projektnim partnerima iz Dubrovnika, Vukovara i Josipovca održali smo u četvrtak 27. listopada 2022. godine putem Zooma. U 11 sati su se u učionici okupili učenici i s nestrpljenjem iščekivali upoznavanje ostalih učenika i njihovih učiteljica iz projekta. Uputili smo im pozdrav i kratko se predstavili. Prezentirali smo im aktivnosti koje smo provodili i izrazili zadovoljstvo rada na projektu. Naše polusatno druženje završilo je njihovim pozivom da ih posjetimo, a i mi smo rekli da bismo rado ugostili svoje novostečene prijatelje.
Matija Madunić, učiteljica razredne nastave
Piet Mondrian nizozemski je slikar i teoretičar. Mondrian je u prvom razdoblju svog rada slikao krajolike. Razvio je vlastiti apstraktni geometrijski stil – neoplastizam.
Na svojim se slikama poigrava najjednostavnijim spajanjem ravnih linija, pravih kutova, primarnih boja, crne, bijele, sive i osnovnih boja. Godine 1946. naslikao je Broadway Boogie-Woogie.
Inspirirani njegovim umjetničkim djelima učenici su povodom Dana kravate oslikali kravatu i nosili je taj dan u školi. Nastale su zanimljive kreacije. Učenicima se svidjelo slikati po uzoru na Mondriana, pogotovo kada su saznali da se Mondrianova dostignuća ogledaju u arhitekturi, tisku, unutarnjem uređenju, dizajnu namještaja, modi, predmetima itd.
Naglasili su da se raduju sljedećem umjetniku i novim likovnim ostvarenjima.