« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Međunarodni dan bijelog štapa obilježava se svake godine 15. listopada od 1964. godine kada je Lyndon Johnson, tadašnji predsjednik Sjedinjenih Američkih Država taj dan proglasio Danom bijelog štapa. U Hrvatskoj se s obilježavanjem počelo 1996. godine pa se tako Hrvatska priključila mnogobrojnim zemljama u kojima je Međunarodni dan bijelog štapa prerastao u Međunarodni dan slijepih kojom se prilikom najšira javnost upoznaje s problematikom slijepih osoba. Ove godine i naša škola odlučila je obilježiti Međunarodni dan bijelog štapa.
Zatim su pogledali kratku prezentaciju i saznali da se Dan bijelog štapa obilježava od 1964., a u Hrvatskoj od 1996. godine. Također su saznali da u Hrvatskoj danas ima oko 5500 slijepih i 350 gluhoslijepih osoba. Bilo im je neobično čuti da je slavni slikar Claude Monet bio slijep, kao i pjevač i klavijaturist Ray Charles te američki predsjednik FRanklin Delano Roosevelt. Upoznali su se sa životom Louisa Brailla i njegovim pismom namijenjenim slijepim i slabovidnim osobama.
Knjižničarka je učenicima u nekoliko primjera pokazala kako razgovarati sa slijepim osobama te kako im pomoći u kretanju i orijentaciji u prostoru pa su tako naučili kako uspostaviti komunikaciju, voditi slijepe kroz gužvu, niz stepenice, kako im objasniti položaj nekog predmeta i slično, a pogledali su i dva kratka duhovita videozapisa o pogrešnom i ispravnom pristupu slijepim i slabovidnim osobama.
https://www.youtube.com/watch?v=eLyCBHjiQzg
https://www.youtube.com/watch?v=DZlTc5KNnnc
Za kraj učenici su u pripremljenim šablonama ispisali svoja imena služeći se Brailleovom abecedom te odgonetnuli citat na panou knjižnice napisan na Brailleovom pismu koji je ujedno i najbolji savjet u ophođenju prema slijepima:
Ljubaznost je jezik koji gluhi mogu čuti i slijepi vidjeti.